سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک جرعه ریاضی

هنگامی که از فیثاغورس پرسیده شد رفیق چیست؟ جواب داد: «کسی که من دیگریست بدان گونه که 220 و 284 هستند».همچنین  یک شاهزاده دوره باستان است که نامش بنا به علم حروف برابر عدد 284 بود. این شاهزاده سالهای سال دنبال دختری برای ازدواج میگشت که نامش برابر عدد 220 باشد و معتقد بود که این عامل باعث خوشبختی در زندگی او می شود. .......

اعداد متحابه (عشق دو طرفه - دوستار هم) چه اعدادی هستند؟؟؟؟  (بقیه در ادامه مطلب)


[ یادداشت ثابت - سه شنبه 91/5/4 ] [ 1:1 صبح ] [ مهدی بیگدلی ]

 باسمه تعالی

 در جشنواره الگوهای برتر تدریس مرحله کشوری حسابان در کرج چه گذشت؟

     جشنواره مذکور عصر روز یکشنبه به تاریخ 18/4/91 شروع و اختتامیه آن راس ساعت 14 روز چهارشنبه 21/4/91 با سخنرانی های تکراری و فرمالیته ی رؤسا و در آخراعلام نفرات برتر و گرفتن عکس های یادگاری پایان یافت ولی در این مدت اشکها ولبخند های بسیار، تجربیات فراوان و آشنایی های بسیار ارزشمندی اتفاق افتاد که شاید مهمترین اتفاق آن همین باشد.

      برگزاری جشنواره دارای ضعف های بسیار ودر بعضی جاها دارای نقاط قوت بود بطوری که نقاط ضعف آن در تدریس بچه ها بسیار تاثیر گذار بود ولی چه می شود کرد ،"آنچه هرگز بجایی نرسد ، فریاد است. قصد ندارم عدم دستیابی خودم به مقامی در خور را توجیه کنم ولی نکته هایی هست که گفتن آن را خالی از لطف نمی دانم. هر چند ممکن است به مذاق بعضی از دوستان خوش نیاید،لاجرم باید حقیقت را گفت و معمولا هم حقیقت تلخ است.ادامه مطلب.

 


[ یادداشت ثابت - یکشنبه 91/5/2 ] [ 2:43 صبح ] [ مهدی بیگدلی ]
پژوهشگران در یکی از تحقیقات اخیر خود به یافته های جنجال برانگیزی دست یافته اند. آنها می گویند طبق آخرین پژوهش ها زنان با هوش تر از مردان هستند.
مجله اینترنتی برترین ها



برترین ها: پژوهشگران در یکی از تحقیقات اخیر خود به یافته های جنجال برانگیزی دست یافته اند. آنها می گویند طبق آخرین پژوهش ها زنان با هوش تر از مردان هستند.

روانشناسان برای نخستین بار در تاریخ 100 ساله تست lQ دریافته اند که امتیازات زنان از امتیازات مردان بیشتر شده است. در طول قرن گذشته، زنان در تست lQ حدود 5 امتیاز از مردان عقب بوده اند، که روانشناسان این اختلاف امتیاز را به تفاوت های ژنتیکی نسبت می دهند. با این وجود اختلاف امتیاز بین زنان و مردان در سال های اخیر کمتر شده و امسال زنان از مردان جلو زده اند.


دلیل این امر شاید پیچیده تر شدن زندگی زنان در دنیا امروز باشد، چراکه اکثر زنان همزمان درگیر مسئولیت های خانوادگی و کاری هستند. دلیل دیگر شاید این باشد که هوش خانم ها نسبت به هوش آقایان پتانسیل بالاتری دارد ولی، خانم ها تا به حال این را نمی دانسته اند.

به گفته روانشناسان، تاثیر کامل مدرنیزه بر زنان در حال آشکار شدن است و چون جهان روز به روز پیچیده تر می شود، مغز انسان ها ناچار است خود را با این روند تطبیق دهد. به گزارش برترین ها، در این پژوهش زنانی را از آمریکا، کانادا، نیوزیلند، آرژانتین و کشورهای غرب اروپا مورد آزمایش قرار گرفته بودند.



[ یادداشت ثابت - شنبه 91/5/1 ] [ 11:54 عصر ] [ مهدی بیگدلی ]
<      1   2   3   4      >
درباره وبلاگ

کد موسیقی برای وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 18260